آکادمی دادبه ( ایجاد شغل و حرفه )

آکادمی دادبه ( ایجاد شغل و حرفه )

آکادمی دادبه انجمن ایجاد شغل و حرفه ( دادبه : قانون جذب )) ( آموزش بورس / آموزش فتوشاپ / برنامه نویسی و ... ) ما به شما انواع آموزش های کارآفرینی و کسب درآمد های تضمینی در اینترنت وحقیقت را به طور جامع آموزش می دهیم. ( فرصت را از دست نده شغلت رو پیدا کن ، آموزش ببین و شروع کن ! )

گوگل


گوگل (به انگلیسی: Google) یک شرکت آمریکایی فعال در حوزهٔ فناوری اطلاعات شامل جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات، نرم‌افزار و سخت‌افزار است. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند. گوگل ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند. هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود، و شعار غیررسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» (به انگلیسی: Dont Be Evil) بود. در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد. در سال ۲۰۱۵، گوگل قسمت‌های مختلف خود را به صورت شرکت خوشه‌ای آلفابت سازماندهی کرد. گوگل در حال حاضر بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌ی آلفابت است.

گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد. گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است، و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو، و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد. نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیل جی‌میل و شبکه‌های اجتماعی گوگل+ را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. محصولات گوگل به ابزارهای رومیزی نیز توسعه پیدا کرد، با برنامه‌هایی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا و پیام‌رسان فوری گوگل تاک. گوگل سازنده پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل جهان، اندروید و سیستم‌عامل گوگل کروم نیز هست.

الکسا اینترنت وبگاه گوگل در آمریکا (google.com) را به عنوان پربازدیدترین سایت اینترنت در فهرستش قرار داده‌است، همچنین وبگاه‌های گوگل در کشورهای دیگر مثل هند google.co.in (که در رتبه چهاردهم قرار دارد) به عنوان پربازدیدترین سایت در هند یا google.co.uk به عنوان پربازدیدترین سایت در انگلیس و خیلی سایت‌های دیگر آن پربازدیدترین در کشور خود هستند و در فهرست برترین صد سایت دنیا قرار دارند. سایر متعلقات گوگل مانند یوتیوب (رتبه سوم در الکسا) یا بلاگر (رتبه ششم در الکسا) و اورکات نیز در این فهرست قرار دارند. گوگل همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند باارزش دنیا شناخته شده‌است. شکل تجارت کنونی گوگل و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسور شده‌است.

مقامات گوگل ارتباط بسیار نزدیکی با دولت باراک اوباما داشتند.

دربارهٔ گوگل

ریشه‌یابی

گوگل بر گرفته شده از کلمه گوگول به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب «ریاضیات و تخیل» نوشته شده‌است. هدف لری و سرگئی از انتخاب این واژه این بود تا نشان دهند قرار است مأموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است.

تاریخچه

اولین سرور گوگل که در آن از سخت‌افزار ساده و کم‌خرجی استفاده کرد

گوگل پروژهٔ تحقیقاتی بود که در ژانویهٔ ۱۹۹۶ توسط لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. آن‌ها نام پروژه خود را "BackRub" گذاشته بودند زیرا موتور جستجوگر آن‌ها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی می‌کرد و بر همان مبنا میزان اهمیت آن‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد (که بعداً رتبه صفحه نامیده شد)، که در همان زمان یک وبگاه کوچک دیگری با نام RankDex با روشی مشابه کار می‌کرد. موتور جستجوگر آن‌ها ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می‌شد و در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ دامنه google.com ثبت شد و در سپتامبر ۱۹۹۸ در واقع اولین دفتر کار گوگل راه‌اندازی شد و این شرکت رسماً به ثبت رسید. در واقع اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانهٔ سوزان وژکیکی در منلو پارک، کالیفرنیا قرار داشت. در اوت ۲۰۱۱ گوگل اعلام کرد که بخش تلفن‌های همراه شرکت موتورولا را خواهد خرید و چند ساعت پس از اعلام، صاحب آن شد. این شرکت برای خرید سهام موتورولا مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت می‌کند و براین اساس مالکیت موتورولا موبیلیتی به گوگل واگذار می‌شود و با این خرید صاحب ۱۹ هزار کارمند جدید خواهد شد. به دست آوردن شرکت موتورولا، که همکار اختصاصی برای اندروید محسوب می‌شود، گوگل را قادر خواهد ساخت تا اندروید را تقویت و رقابت بین سیستم‌های موبایل را افزایش دهد. موتورولا، دارای حق امتیاز اندروید باقی خواهد ماند و اندروید نیز متن باز باقی می‌ماند. گوگل، به شرکت موتورولا به عنوان یک کسب و کار مجزا نگاه کرده و آن را به صورت جداگانه خواهد گرداند. از سال ۲۰۰۷ که گوگل سیستم عامل مخصوص موبایل خود اندروید را عرضه داشته روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شده و شرکت‌های معتبر و بزرگی تلفن‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل ارائه کردند. بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه اندرویدی در سرتاسر جهان وجود دارد و روزانه ۵۵۰ هزار دستگاه بر تعداد آنان اضافه می‌شود. شرکت موتورولا که قدمتی ۸۰ ساله در زمینهٔ ارتباطات و تلفن همراه دارد یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در آمریکا است و در رقابت با شرکت‌های بزرگی چون اچ‌تی‌سی و سامسونگ کمی عقب مانده‌است. البته گوگل در ژانویه سال ۲۰۱۴ موتورولا را با قیمت ۲٫۹ میلیارد دلار به شرکت لنوو فروخت.

سرمایه و پیشنهاد اولیه عمومی‌سازی

اولین بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندی بکتولشیم، مؤسس سان مایکروسیستمز که به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد، و این در حالی بود که این شرکت هنوز ثبت نشده بود. در سال ۱۹۹۹ در حالی که برین و پیج که هنوز در حال تحصیل بودند، به این نتیجه رسیدند که موتور جستجویی که آنها به وجود آوردند وقت بسیار زیادی از امور دانشگاهی آن‌ها را اشغال کرده‌است. آن‌ها سراغ جورج بل رفتند و به قصد ترغیب، پیشنهاد فروش آن به مبلغ یک میلیون دلار را به او دادند. او این پیشنهاد را رد کرد و در مذاکراتش، ۷۵۰ هزار دلار را به آن دو پیشنهاد داد. در ۷ ژوئن ۱۹۹۹، سرمایه‌ای حدود ۲۵ میلیون دلار اعلام شد.

پیشنهاد اولیه عمومی‌سازی (IPO) گوگل، پنج سال بعد در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ صورت گرفت. شرکت سهام ۱۹٬۶۰۵٬۰۵۲تایی با ارزش ۸۵ دلار برای هر سهم را پیشنهاد داد. سهام به صورت یک مزایده آنلاین و منحصربه‌فرد که توسط مورگان استنلی و کردیت سویس ساخته شده بود به فروش رسید. فروش ۱٫۶۷ میلیارد دلاری سرمایه‌ای بیش از ۲۳ میلیارد دلار به گوگل داد. بیش از ۲۷۱ میلیون سهم از سهام تحت کنترل گوگل باقی‌مانده بود و بسیاری از کارمندان گوگل میلیونرهای روی کاغذ شدند. یاهو!، یکی از رقبای گوگل، نیز سود کرد، چرا که ۸٫۴ میلیون سهم از گوگل را تا قبل از اینکه IPO انجام شود در اختیار داشت.

عملکرد سهام بعد از IPO خیلی خوب پیش رفت و در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۷ به مرز ۷۰۰ دلار رسید، و دلیل اصلی آن فروش و درآمد بسیار بالا در قسمت تبلیغات اینترنتی بود. در حال حاضر کمپانی در فهرست بورس نزدک و تحت نام GOOG قرار دارد و در بورس فرانکفورت با نام GGQ1 در بازار سهام حضور دارد.

تأسیس شرکت آلفابت

در تاریخ دهم اوت ۲۰۱۵ لری پیج از طریق وبلاگ رسمی گوگل از تأسیس شرکت آلفابت (انگلیسی: Alphabet Inc) خبر داد. با آغاز به کار این شرکت فناوری هلدینگ، گوگل به عنوان زیرمجموعهای از آن به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد. ادارهٔ این شرکت را لری پیج و سرگئی برین مؤسسان گوگل بر عهده خواهند گرفت و سوندار پیچای با سمت مدیر عامل اجرایی جانشین لری پیج در گوگل خواهد شد.

محصولات و خدمات

جستجوگر

 
اولین صفحهٔ اصلی گوگل که ظاهری ساده دارد در آن از کدهای HTML استفاده نشده‌است. این صفحه مربوط به سال ۱۹۹۸ می‌باشد

گوگل میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود دارد تا کاربران بتوانند هر موضوع دلخواهشان را با استفاده از کلمات کلیدی و عملگرها جستجو کنند. علی‌رغم محبوبیتی که این نوع جستجو دارد، توسط سازمان‌های زیادی مورد انتقاد گرفت. در سال ۲۰۰۳ نیویورک تایمز از گوگل شکایت کرد و ادعا می‌کرد که ذخیره محتویات سایت‌ها نوعی تخلف در حق تکثیر محسوب می‌شود.

یکی دیگر از سرویس‌های بحث‌برانگیز گوگل، گوگل بوکز بود. کمپانی شروع به اسکن کتاب‌ها کرد و آن‌ها را به صورت محدود آپلود نمود و نسخه کامل‌ها کتاب‌هایی که اجازه داده می‌شد را به موتور جستجوی جدید خوب برای کتاب‌ها اختصاص داد. انجمن نویسندگان که شامل ۸۰۰۰ نویسنده آمریکایی بود در سال ۲۰۰۵ در دادگاه نیویورک شکایتی علیه این سرویس جدید گوگل کردند، گوگل پاسخ داد که این سرویس با قوانین حق تکثیر مربوط به کتاب‌ها سازگار است. سرانجام گوگل در سال ۲۰۰۹ نامه‌ای دریافت کرد مبنی بر اینکه اسکن کتاب‌ها را محدود به آمریکا و انگلیس و استرالیا و کانادا کند. علاوه بر آن دادگاه مدنی پاریس در اواخر ۲۰۰۹ از گوگل خواست تا آثار مربوط به لا مارتینیر را از بانک داده خود حذف کند. گوگل در رقابت با وبگاه آمازون تصمیم گرفت تا نسخه دیجیتال کتاب‌های جدید خود را برای فروش بگذارد.

در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰، گوگل جستجوی تصاویر خود را به روز کرد به این شکل که تصاویر به صورت بندانگشتی به نمایش درآمده و با حرکت موس روی آن‌ها اندازه‌شان اندکی بزرگتر می‌شد. در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰ تعاریف لغات انگلیسی در واژه‌نامه‌های مختلف نیز در جستجوی وب گوگل به نمایش درآمدند.

جستجوگر گوگل، محبوب‌ترین سرویس این شرکت است. در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل با ۶۵٪ از سهم بازار موتور جستجوی برتر در آمریکا بود. گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. دامنه اصلی این سایت در اوت ۲۰۱۱، ۱۶۵ میلیون بار بازدید شده‌است.

ترتیب قرارگرفتن نتایج جستجوی گوگل بستگی به عاملی به نام رتبه صفحه صفحه دارد. جستجوی گوگل با به کاربردن عملگرهای جبر بولی مانند شمول و عدم شمول گزینه‌های زیادی را برای کاربران قابل تنظیم کرده‌است. الگوریتم گوگل در مارس ۲۰۱۱ تغییر یافت و به محتویات با کیفیت بالاتر وزن بیشتری داد.

سرویس جستجوگر گوگل در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۱ در ایران به مدت کوتاهی فیلتر شد. دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه علت این کار را گزارش‌های مردمی و عدم همکاری گوگل برای حذف کلیپی که در آن به پیامبر مسلمانان توهین شده بود بیان کرد

 
وبگاه گوگل

نرم‌افزار

گوگل محصولات زیادی را در زمینهٔ نرم‌افزار تولید کرده که عبارتند از: سیستم‌عامل گوگل کروم، مرورگر کروم، کرومیوم، وی۸، گوگل دسکتاپ، گوگل ارت، بسته گوگل، پیکاسا، اسکچ‌آپ، جی تاک، نوار ابزار گوگل، مجری ویدئو، ابزار وبمستری، گوگل اپ انجین و…

سیستم عامل کروم

کروم، سیستم‌عاملی آزاد و متن‌باز است که در ابتدا برای لپتاپهای ارزان و بر اساس پردازش ابری طراحی شد. در این سیستم عامل تمام برنامه‌ها از طریق مرورگر کروم اجرا و اطلاعات کابران نیز بر روی سرور گوگل نصب می‌شود. ساندرا پیچای، رئیس بخش مدیریت محصولات گوگل در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته‌است:

هیچ برنامه‌ای بر روی دسکتاپ وجود ندارد و نیاز به نصب و به‌روزرسانی برنامه‌ها نیست. تمام سیستم یک مرورگر اینترنت است و تمام برنامه‌ها هم بر روی وب و از طریق همین مرورگر قابل دسترسی‌است.

سیستم عامل اندروید

 
گوشی تلفن همراه نکسوس اس که در آن از سیستم‌عامل اندروید استفاده شده‌است

اندروید نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌رایانه عرضه نمود و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی گوشی‌های تلفن همراه قرار گرفت. اندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است. طبق گفته‌های گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی فعال در جهان وجود داشته و در هر روز ۴۰۰٬۰۰۰ دستگاه اندرویدی جدید فعال می‌شود که معادل ۱۴۶ میلیون دستگاه جدید در هر سال است. این نرخ رشد بدین معناست که تا سال ۲۰۱۲ ۲۴۶ میلیون دستگاه اندرویدی وجود خواهد داشت.

گوگل همچنین در ۵ ژانویه ۲۰۱۰، تلفن همراهی با سیستم اندروید و تحت برند خود عرضه کرد که نکسوس وان نام داشت. سخت‌افزار نکسوس وان توسط کمپانی تایوانی HTC ساخته شده بود. چندی پس از آن گوگل گوشی تلفن همراه نکسوس اس را معرفی کرد که سخت‌افزار آن توسط کمپانی کره‌ای سامسونگ و با راهنمایی و نظارت تیم اندروید گوگل ساخته شده‌است. گوگل پس از آن نکسوس ۴ و نکسوس ۵ را که سخت‌افزار آن توسط شرکت دیگر کره ای، شرکت LG ساخته شد به بازار عرضه کرد.

رسانه‌ها و شبکه‌ها

گوگل علاوه بر خدمات خود در زمینهٔ وب، تعداد زیادی برنامه‌های مفید به عنوان ابزارهایی که قابل استفاده به صورت آنلاین هستند ارائه کرده‌است. بخشی از فعالیت گوگل به نرم‌افزارهای رسانه‌ای و شبکه‌ای اختصاص دارد، از جمله گوگل پلاس (یا گوگل+ که آن را به شکل +Google نمایش می‌دهند) ایده جدید گوگل است پدیده شبکه‌های اجتماعی را یک مرحله جلوتر ببرد. کل این شبکه بر اشتراک‌گذاری استوار است. گوگل این وبگاه را برای رقابت با فیس‌بوک ایجاد کرد. تخمین زده می‌شود که تاکنون بیش از ده میلیون کاربر در این سرویس عضو شده باشند.

محصول دیگری با نام پیکاسا در دست گوگل است که آن را در سال ۲۰۰۴ از شرکت Idealab خریداری کرد و به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داد. پیکاسا نرم‌افزار مدیریت تصاویر است که کمک می‌کند تا تصاویر در یک مکان جمع‌آوری و تغییرات لازم روی آن‌ها اعمال شود.

گوگل ارت نرم‌افزاری بود که کار خود را در سال ۲۰۰۵ با تصاویر ماهواره‌ای خود در آمریکای شمالی و سپس تمام نقاط جهان آغاز کرد و توسط آن می‌توان تمامی نقاط کره زمین را مشاهده کرد. در همین زمینه محصولی دیگر با نام گوگل مپس وجود دارد که شامل نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین است. پس از موفقیت گوگل ارت، گوگل محصولاتی با نام گوگل مون (برای کاوش کره ماه) و گوگل مارس (برای کاوش کره مریخ) نیز ارائه داد.

گوگل داکس یکی دیگر از ابزارهای مفید آنلاین گوگل است که به کاربران این امکان را می‌دهد که اسناد را به صورت آنلاین ایجاد یا ویرایش کنند، در محیطی نه چندان غیر متفاوت با مایکروسافت ورد. این سرویس در ابتدا Writely نامگذاری شد، اما گوگل آن را در ۹ مارس ۲۰۰۶ خریداری کرد، که در آن زمان استفاده از آن مانند جی‌میل فقط با داشتن دعوتنامه امکان‌پذیر بود. در ۶ ژوئن برنامه‌ای دارای محیط آزمایشی جهت ویرایش ساخت که در ۱۰ اکتبر با گوگل داکس ادغام شد.

جی‌میل

جی‌میل، یکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت ایمیل ارائه می‌دهد. نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد، به این صورت که هر کاربر می‌توانست با دریافت دعوت‌نامه از کاربری دیگر که دارای حساب جی‌میل بود دارای حساب ایمیل شود و از خدمات آن استفاده کند. این سرویس در ۷ فوریه ۲۰۰۷ برای عموم آزاد شد و نیازی به دعوت‌نامه برای عضویت نبود و در ۷ ژوئیه ۲۰۰۹ از حالت آزمایشی بیرون آمد، که در آن زمان دارای ۱۴۶ میلیون کاربر در هر ماه بود.

این سرویس اولین سرویس ایمیلی در دنیا بود که یک گیگابایت فضا به کاربرانش می‌داد، و همچنین اولین سرویسی بود که همه نامه‌هایی که بین دو شخص رد و بدل می‌شد را به صورت قطاری و پشت سر (Thread) هم نشان می‌داد (مانند نوشته‌های داخل یک فوروم) در حال حاضر جی‌میل ۱۵۳۶۰ مگابایت فضا به کاربرانش می‌دهد، و کاربران با پرداخت سالانهٔ ۰٫۲۵ دلار به ازای هر گیگابایت، قادرند این فضا را به ۲۰ گیگابایت تا ۱۶ ترابایت افزایش دهند. به علاوه برنامه‌نویسان، جی‌میل را به واسطهٔ پیشگام بودن آن در استفاده از ای‌جکس، که تکنیکی در برنامه‌نویسی‌است که به کاربران اجازه می‌دهد که محتویات یک صفحه وب را بدون دوباره نوسازی آن (Refresh) مشاهده کنند، می‌شناسند. یکی از انتقادهایی که از جی‌میل شده‌است، پتانسیل قوی آن برای افشای داده‌های کاربر است، و این خطری‌است که احتمال می‌رود این داده‌ها با بسیاری از برنامه‌های وب آنلاین ارتباط داده شده شوند. استیو بالمر (مدیرعامل مایکروسافت)، لیز فیگروا، مارک راش و ویراستاران گوگل واچ به این موضوع عقیده دارند، در حالی که گوگل ادعا می‌کند که نامه‌هایی که با جی‌میل فرستاده می‌شوند هیچ‌گاه توسط شخصی دیگر خوانده نمی‌شوند.

یوتیوب و گوگل ویدئو

یوتیوب به وسیلهٔ چاد هرلی، استیون چن و جاود کریم که هر سه از کارمندان شرکت Pay Pal بودند در ۱۵ فوریه ۲۰۰۵ ثبت شد و شش ماه بعد در ماه مهٔ ۲۰۰۵ سایت به‌طور رسمی و عمومی افتتاح شد. در ۱۳ نوامبر به دنبال موفقیت یوتیوب، گوگل آن را به مبلغ ۱۶۵۰ میلیون دلار خرید.

یوتیوب در ماه مارس ۲۰۰۹ در ایران فیلتر و پس از مدت کوتاهی رفع فیلتر شد، اما پس از انتشار فیلم‌های اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸) مجدداً فیلتر گردید.

به گفتهٔ مسئولان یوتیوب، در هر دقیقه، بیش از ۴۸ ساعت ویدئو (دو روز کامل) بارگذاری می‌شود و روزانه قریب به ۳ میلیارد ویدئو در این سرویس مشاهده می‌شود.

گوگل همچنین دارای سرویس با نام گوگل ویدئو بود که دارای ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ویدئوی بارگذاشته شده بود که این در مقایسه با یوتیوب و دیگر سیستم‌های اشتراک‌گذاری ویدئو عدد بسیار ناچیزی بود. این سرویس در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۵ ایجاد شد و در اواخر سال ۲۰۰۹ به فعالیت خود پایان داد. علت این کار هم‌پوشانی سرویس با یوتیوب و صرفه‌جویی در فضای سرورها اعلام شد.

گوگل کروم

گوگل کروم یک مرورگر وب آزاد و رایگان است که در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ بر پایه پروژه کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخهٔ آزمایشی آن برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز در یکصد کشور جهان عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل گنو/لینوکس و رایانه اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد.

در گذشته ایران در فهرست کشورهای تحریم شده توسط گوگل قرار داشت و همانند سایر نرم‌افزارهای گوگل کاربران ایرانی، قادر نبودند کروم را از طریق وبگاه رسمی گوگل دانلود کنند.


  انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 113

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تهران ، تهران

تمامی حق و حقوق سایت متعلق به آکادمی دادبه ( انجمن فرهنگستان قانون جذب ) می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما